Kitzur Shuljan Aruj 132.1

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בִּמְדִינוֹת אֵלּוּ נוֹהֲגִין, שֶׁקֹּדֶם כָּל נִדְרֵי, מוֹצִיא הַגָּדוֹל שֶׁבַּקָּהָל סֵפֶר תּוֹרָה וּמְסַבֵּב עִמּוֹ סְבִיב הַבִּימָה, וְהָאֲנָשִׁים מְחַבְּקִים וּמְנַשְּׁקִים אֶת סֵפֶר הַתּוֹרָה, וּמְבַקְשִׁים מְחִילָה וּסְלִיחָה עַל מַה שֶּׁפָּגְמוּ בִּכְבוֹד הַתּוֹרָה, וּמְקַבְּלִים עֲלֵיהֶם מֵהַיּוֹם וְאֵילֶךְ לָלֶכֶת בְּדַרְכָּהּ וְאוֹמְרִים כַּמָּה פְּעָמִים הַפָּסוּק אוֹר זָרוּעַ וְגוֹ’, וְעוֹמֵד עִם סֵפֶר הַתּוֹרָה אֵצֶל שְּׁלִיחַ הַצִּבּוּר מִימִינוֹ, וְעוֹד אֶחָד מֵחֲשׁוּבֵי הַקָּהָל עוֹמֵד אֶצְלוֹ מִשְּׂמֹאלוֹ גַּם כֵּן עִם סֵפֶר הַתּוֹרָה, וְאוֹמְרִים שְׁלָשְתָּן, בִּישִׁיבָה שֶׁל מַעְלָה וְכוּ’, וּשְּׁלִיחַ הַצִּבּור אוֹמֵר כָּל נִדְרֵי שָׁלשׁ פְּעָמִים בַּנִּגּוּן הַיָדוּעַ, וְיֵשׁ לְכָל אָדָם לוֹמַר עִם שְּׁלִיחַ הַצִּבּוּר בְּלָחַשׁ. וְיֵשׁ לְהַתְחִיל כָּל נִדְרֵי בְּעוֹד יוֹם, וּלְהַמְשִׁיךְ בּוֹ עַד הַלָּיְלָה. וּלְאַחַר שֶׁאָמַר שְּׁלִיחַ הַצִּבּוּר בָּרְכוּ, וְעָנוּ בָּרוּךְ וְכוּ’, מַחֲזִירִין אֶת סֵפֶר הַתּוֹרָה לַהֵיכָל וְחוֹזְרִין לִמְקוֹמָן. וּבַשַׁבָּת, יְכוֹלִין לַחֲזוֹר לִמְקוֹמָן בְּהַתְחָלַת מִזְמוֹר שִׁיר לְיוֹם הַשַׁבָּת (סִימָן תריט, ובסידור בשם מטה אפרים).

Es costumbre en nuestras regiones antes de decir Kol nidrei que el hombre más eminente de la congregación saca una Seifer Torah [del Arca] 1 En algunas comunidades se toman todas las Sifrei Torah , en otras se toman tres, y en unas siete se toman. y camina alrededor del bimah con él y la gente abraza y besa la Seifer Torah , y pide perdón y perdón por haber ofendido a la Torah. Resuelven, de ahora en adelante, vivir de acuerdo con sus leyes. Recitan el verso O zaru’a [La luz se siembra para los justos] etc. varias veces (Salmos 97:11). Luego se coloca, con la Seifer Torah , a la derecha del Chazzan , y otro miembro prominente de la congregación se para en el Chazzan’s izquierda, también llevando una Seifer Torah , y los tres dicen juntos: Biyishivah shel malah [Por la autoridad de la Corte del Alto] e tc. El Chazzan luego recita Kol nidrei tres veces, en la melodía familiar. Todos los congregantes deberían decirlo en voz baja junto con el Chazzan . Es apropiado comenzar Kol nidrei mientras aún es de día, y extenderlo hasta cerca de la noche. 2 Si todavía es demasiado temprano para recitar el Kerias Shemah , la congregación debe recitar capítulos de los Salmos hasta el momento apropiado para recitar Kerias Shemah . ( Mishnah Berurah 619; 6) Después del Cha zzan dijo Barechu y la congregación respondió Baruch etc. los rollos de la Torá son devueltos al Arca, [y los dos hombres que los llevaron] regresan a sus asientos. En Shabat pueden regresar a sus asientos cuando la congregación recite M izmor shir leyom haShabbos [un salmo, una canción para el día de Shabat].

Kitzur Shuljan Aruj 132.1 en Español

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