Kitzur Shuljan Aruj 26.1

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נִמְצְאוּ בַּמִּדְרָשִׁים הַרְבֵּה מַעֲשִׂיּוֹת, כִּי עַל יְדֵי שֶׁהַבֵּן אוֹמֵר קַדִּישׁ בִּשְׁבִיל אָבִיו אוֹ אִמּוֹ, נִצּוֹלִים מִן הַדִּין. עַל כֵּן נוֹהֲגִין לוֹמַר קַדִּישׁ. וְכֵן לַעֲלֹת לַמַפְטִיר וּלְהִתְפַּלֵּל לִפְנֵי הַתֵּבָה, וּבִפְרָט בְּמוֹצָאֵי שַׁבָּתוֹת, שֶׁהוּא הַזְּמָן שֶׁחוֹזְרוֹת הַנְּשָׁמוֹת לְגֵיהִנֹּם, וְכֵן בְּכָל עַרְבִית שֶׁאָז תִּגְבֹּרֶת הַדִּין. וְיֵשׁ בְּעִנְיַן הַקַּדִּישִׁים כַּמָּה חִלּוּקֵי דִּינִים עַל פִּי הַמִּנְהָגִים.

En el Midrashim se cuentan muchas historias que indican que debido a que el hijo dijo kaddish por su padre o madre, se salvaron del juicio [celestial]. Por lo tanto, es costumbre [para un doliente] decir kadish, ser llamado a maftir y actuar como chazzan ante la congregación, especialmente en motza’ei shabbos (final de Shabat) que es el momento en que las almas regresan a Geihinnom . Lo mismo es válido para todas las noches, ya que el juicio se hace con gran severidad. Con respecto al kaddish hay muchas reglas divergentes, de acuerdo con las diversas costumbres [locales].

Kitzur Shuljan Aruj 26.1 en Español

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